写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

I See Fire - Ed Sheeran

【我目睹烈火,却频频举杯。】

(我非常后悔没有去电影院看《HOBBIT》三部曲。据说就算在IMAX听主题曲整个人也会感动得不行。)

大军驻扎的最后一晚,所有人都围在篝火边,慢慢啜饮着烈酒。

气氛并不轻松,但也不凝重。只是所有人都表现得有些怅然若失。

披着斗篷的吟游诗人走到了篝火边,清了清嗓子说:“还是让我来为大家歌唱一曲吧。”

他闭上眼感受着篝火的味道,烈酒的温度,千军万马扬起的尘土。

然后缓缓开口。

Oh, misty eye of the mountain below
哦,群山之下的迷雾之眼
Keep careful watch of my brothers' souls
请用心守护我兄弟的灵魂
And should the sky be filled with fire and smoke
若浓烟烈焰覆盖了苍穹
Keep watching over Durin's son
请永久守望杜林的子民

If this is to end in fire
如果一切注定在火中燃尽
Then we shall all burn together
我们将一同燃烧
Watch the flames climb high into the night
守望烈焰升起点燃暗夜
Calling out father, stand by and we will
召唤祖先,与我们并肩。我们将
Watch the flames burn auburn on the mountain side
望着血红的烈焰燃遍山间

And if we should die tonight
若我们将在今夜不归永往
Then we should all die together
我们将一同面对生死茫茫
Raise a glass of wine for the last time
最后一次举杯
Calling out father, prepare as we will
呼唤祖先,准备
Watch the flames burn auburn on the mountain side
望着血红的烈焰燃遍山间
Desolation comes upon the sky

破败从天空席卷而来

Now I see fire, inside the mountain
如今我目睹烈火,在山内燃烧
I see fire, burning the trees
我目睹烈火,摧毁山林
And I see fire, hollowing souls
我更目睹烈火,噬灭魂魄
I see fire, blood in the breeze
我目睹烈火,在风中燃如鲜血
And I hope that you'll remember me
我希望你们能铭记我

Oh, should my people fall
哦,假如我的子民落败
Then surely I'll do the same
我仍会如此般屹立
Confined in mountain halls
坚守在山内的厅堂
We got too close to the flame
我们太逼近烈焰
Calling out father hold fast and we will
呼唤祖先,与我们紧靠。我们将
Watch the flames burn auburn on the mountain side
望着血红的烈焰燃遍山间
Desolation comes upon the sky
破败从天空席卷而来

Now I see fire, inside the mountain
如今我目睹烈火,在山内燃烧
I see fire, burning the trees
我目睹烈火,摧毁山林
I see fire, hollowing souls
我更目睹烈火,噬灭魂魄
I see fire, blood in the breeze
我目睹烈火,在风中燃如鲜血
And I hope that you'll remember me
我希望你们能铭记我

And if the night is burning
如果暗夜被点燃
I will cover my eyes
我将紧闭双眼
For if the dark returns then
因若黑暗重临
My brothers will die
我的兄弟将不归永往
And as the sky's falling down
当苍穹坠落
It crashed into this lonely town
毁灭这孤独的城镇
And with that shadow upon the ground
当暗影肆虐于大地之上
I hear my people screaming out
我听见我同胞的惊叫

Now I see fire, inside the mountain
现在我目睹烈火,在山内燃烧
I see fire, burning the trees
我目睹烈火,摧毁山林
I see fire, hollowing souls
我目睹烈火,噬灭魂魄
I see fire, blood in the breeze
我目睹烈火,在风中燃如鲜血

I see fire, oh you know I saw a city burning (fire)
我目睹烈火,哦,你知道我曾目睹燃烧的城
I see fire, feel the heat upon my skin (fire)
我目睹烈火,感到灼热侵蚀我的皮肤
And I see fire (fire)
我更目睹烈火
And I see fire burn auburn on the mountain side
我目睹血红的烈焰燃遍山间

一曲道尽千万场景。

一曲道尽万千念想。

但我们不曾离开。

 中土永驻我心。


(转载请注明译者:luyaotinila 来自百度贴吧指环王吧)

其实还有一个非常押韵的古诗版本,但果然还是喜欢这个版本的,更随性,更适合随意地弹唱。

评论 ( 43 )
热度 ( 168 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER