写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

Colorful - H△G、Mili

【“你的无私善良会带领我柳暗花明”】

Mili的这一曲可真是开了先例了。她之前的曲子都非常喜欢用极度欢快的曲调来歌唱一些如死亡,殉情这样悲痛的话题,而这一曲中却意外得正能量,甚至有网友猜测她恋爱了。

美好的一首曲子,听完睡觉。晚安。

歌词(翻译自Littamily-G

What seems to be endless
仿佛一切都是空洞的
Pointless, colorless
迷惘的 黯淡的
It's a mess, you know
你知道的,简直一团乱麻
This hopeless life of mine
我的生活已经没救了
No friends to be with
没有朋友的我
I'm really so jealous of all the beautiful colors of yours
真是超嫉妒你们的缤纷多彩


Heavy shadows, scary nightfall erase all the lines I've got
沉影 暗暮正夺取着我最后的希望
I want to scream but can't open my mouth
明明想要发泄但就是欲言又止
A broken piece of chalk is enough to connect the dots
一点粉笔头就足以连点成线
Because I'm still alive
嘿 等等 我还活着呢
There must be a meaning, right?
这一定有点道理,不是吗?

People in this world are colorful
这时才发现,世界上的人是如此可爱
The ugly and the beautiful
无论是污浊还是曼妙
Make up colors in this world
都组成了世界的多彩
Hey, just pick up your pencil crayons
嘿 捡起你的彩色铅笔
And be colorful
给我五颜六色起来
I'm sure this world is wonderful
我保证,世界就是如此美好

Showered in happiness
雨中跳起欢快的舞蹈
My blossoming friendship
讴歌着我的花季友情
It's a bless, I know
我知道的 ,命中注定
Your kindness led my way
你的无私善良会带领我柳暗花明
'Cause of my wariness
因为我的紧张多疑
I was so blinded from all the unusual colours of mine
我居然对自己与众不同的色彩视若无睹

To think that I was so scared over nothing at all
细想我以前害怕的乱七八糟的玩意
I guess I was too young to know myself
我猜可能还是我不太成熟吧
In the future even if my lines are all tangled up
就算在未来我那一团乱麻被我打成了死结
I'll still be alive
我也会活蹦乱跳的哦
And that's what matters, right?
哈哈 这才是关键,你说呢?

People in this world are incredible
世界上的人啊,真是不可思议
So strong and so admirable
超强大,超令人羡慕
Each one is a miracle
每个人都是一个奇迹
Hey, just pick up your pencil crayons
嘿 拾起你的彩铅吧
And stay colorful
给我乖乖地多彩起来哦
You see? This world is wonderful
你看到了吗?世界就是那么美好

Even though I may not be able to erase all my mistakes
就算我可能擦不掉我的错误
I can paint on another page
我还可以再翻一页画出我的精彩
Because everyone around you have always lived that way
因为在你身边大家都是这么做的
There's so much to your life
生活那么丰富
Everything will be alright
一切都会安然无恙

People...
世界上的小小人儿啊
People in this world are colorful
如此可爱
The ugly and the beautiful
无论简陋还是绮丽
Make up colors in this world
都组成了世界的缤纷多彩
Hey, just pick up your pencils crayons
嘿 好好抓起你的画笔
And be colorful
和我一起五颜六色吧
Because this world is wonderful
只因为这是个美好的世界


评论 ( 4 )
热度 ( 82 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER