写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

Tropic Love (Original Mix) - Diviners

【“我记得这片海”】

今晚考完的高考党来报个到哈。

送上一首电音,Tropical House风格,清爽欢快,不至于疯狂。作者Diviners的作品有限但精良,此风格的代表还有大名鼎鼎的开狗(Kygo),但开狗因为政治原因不可能来内地了,还是期待一下这位油管独立音乐人愿不愿开拓一下中国市场吧。

歌词(翻译自红瘦Er

I remember the ocean,
我记得这片海
memories die out so hard.
要遗忘是有多难
We were travelling the mountains,
那时我们正在这片山区旅行
just to find the loudest seas.
只是寻找最喧嚣的那片海
We settled down by the fire,
我们围着火堆席地而坐
knowing we could aim higher,
我了解我们可以到达更高处

but we didn't know that yet.
但是我们不知道我们是否能到达
So if you want something to hold on
所以如果你想抓住什么
to gotta find it first.
首先你要寻找
But here I am.
但是现在我在这
'Cause I've been laying under palm trees,
因为我一直躺在棕榈树下
waiting for the summer,
等待着夏天的到来
knowing there's nowhere to go.
我知道我无处可去
'Cause I am happy on this island,
因为在这个岛上我过的很开心
wanna be my funland?
想成为我的乐园吗
I don't ever want to leave,
我不曾想过要离开
I'm in a tropic love.
我正处于热恋中
I remember the ocean,
我记得这片海
memories die out so hard.
要遗忘是有多难
We were travelling the mountains,
那时我们正在这片山区旅行
just to find the loudest seas.
只是寻找最喧嚣的那片海
We settled down by the fire,
我们围着火堆席地而坐
knowing we could aim higher,
我了解我们可以到达更高处
but we didn't know that yet.
但是我们不知道我们是否能到达
So if you want something to hold on
所以如果你想抓住什么
to gotta find it first.
首先你要寻找
But here I am.
但是现在我在这
'Cause I've been laying under palm trees,
因为我一直躺在棕榈树下
waiting for the summer,
等待着夏天的到来
knowing there's nowhere to go.
我知道我无处可去
'Cause I am happy on this island,
因为在这个岛上我过的很开心
wanna be my funland?
想成为我的乐园吗
I don't ever want to leave,
我不曾想过要离开
I'm in a tropic love.
我正处于热恋中


评论 ( 22 )
热度 ( 105 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER