写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

A LETTER - Aimer

【我们孤独的在满是星辰的宇宙中行走,不论多久,只为找到一个心意相通的人。】

有时候歌背后的寓意比旋律本身更打动人。

Aimer,在15岁左右喉咙曾经发生病变,当时别说唱歌了,连日常说话都有非常大得困难,但是aimer并不想中断自己的音乐生涯,接着过了数年,声音渐渐发的出来了,并且产生了自己独一无二的声线。

她的歌都有一种浸入骨髓的坚韧。

我想我的愿望,就是能在走得越来越远的同时,一直听着她的歌吧。

另谢谢做问卷的各位:)

歌词(中文在下方)

All my friends have gone away

I need myself to sing this song

But you always passed away.

But It seems to be o.k.

All my wish and powers

They would take me to the gate

Should I really find my problem?

Do I really want to know about?

I’m writing a letter for me

Is there anything I would say?

I don’t have to throw my life away

Everything goes wrong–

–to turn into the way of life

This could take so long to find the way

All those people cry in vain N

Now I see the light in pain

I can find the way of love

You don’t have to throw your life away

Everything goes wrong–

–to turn into the way of life

This could take so long to find the way

All those people cry in vain

Now you see the light in pain

You can find the way of love

All my friends have gone away

I need myself to sing this song

But you always passed away.

But It seems to be o.k.

All my wish and powers

They would take me to the gate

Should I really find my problem?

Do I really want to know about?

I’m writing a letter for me

Is there anything I would say?

Say good bye into the perfect sky

But it’s your love can be the real life line

我所有的朋友已经远逝,

唯余我还在唱着这首歌。

你们总是渐行渐远,

也没什么难以割舍。

我的愿望与力量,

将带我走向那扇门。

我真的明白我的错误了吗?

还是根本不愿去寻觅。

这封信,

许多早已尽在不言中了。

我不必放弃我的生活,

在我余生,一切方式都已注定是错的。

这是经历了这么久我才明白。

那些人无助的哭泣,

痛苦中我见到一束光,

指引我找到真爱。

你也要不言放弃,

虽然许多事注定是错的。

让你很久后才能明了。

那些人痛苦的哭声。

你也寻见了那束光明。

与这无暇的天空说声再见。


评论 ( 16 )
热度 ( 213 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER