写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

Shine - Felix Jaehn

【光中旋转】

这首曲子在LOFTER上已经算是很有名了。今天天气这么好,也算应景吧。

钢琴,短笛,节奏,鼓点,女声。很阳光,也很美妙。

就像拿着一杯橙汁,看着朋友在草野中跳舞一样。

歌词

Didn't think I'd finally find
A whole world in my mind
But you're doing just fine
You said, "I'm sorry babe,
I just want to shine"
从未曾想我会感觉到,
整个世界都在我心中。
只因你做的太过完美,
你说: "不是的,宝贝,
我只是想要发光发热。”

Tall grass and a blistering heat
I've got the burns on my back
Dirt on the soles of my feet
They say, "Come here where the air is sweet,
Play the game we're playing,"
I heard them saying
茂草幽深,酷热难当,
我感觉我的背在灼烧,
我的鞋底沾满了灰尘。
他们说: "到这儿来吧,这里的空气甜美,
我们一起愉快的玩耍。"
我听到他们在说。

"Here's where you lose your mind
The water here's divine
You're doing just fine
Come on darling,
Don't you want to shine?"
"来到这儿,你会忘记烦恼
这里的水是圣洁的。
你可以完美的释放,
来吧,亲爱的,
你难道不想发光发热?”
 

Here's where you lose your mind
We lose it all the time
Look up, darling, and you'll find
We're not that different losing brilliance
every time we want to shine
来到这儿,你会忘记忧愁,
我们不用思前想后。
向上看, 亲爱的, 你会发现,
我们不会失去光彩,
每时每刻,
我们都想要发光发热。


评论 ( 9 )
热度 ( 217 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER