写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

All of the Stars - Ed Sheeran

【即使是星运里的错,也不会停止自己的情感。】电影下载链接在下面,请点查看全文看。

电影终场了,晚餐结束了。演员们都散场回家了,脸红着的少年对着少女提议,要不要再走走。

一切都是完美的收场。

但愿这个世界的故事,都能毫无遗憾地收场。

黄老板的该曲来自电影《星运里的错》,电影根据约翰·格林同名小说改编,讲述了两个患有癌症的青少年间有关爱情,生命和死亡的故事。

片名来自莎士比亚的剧作《凯撒大帝》里的一句话:The fault, dear Brutus, is not in our stars, But in ourselves, that we are underlings. 原作者用The Fault in Our Stars 这个名字表示无法同意莎翁的观点。

命运不就是反复无常的吗。你无法预测你会遇到什么人,爱上什么人。

我觉得,就是这样体会着人们的情感,也非常幸福了。

放上电影下载链接:戳【】密码:oeyp

歌词

It's just another night
又是一个晚上 
And I'm staring at the moon
我盯着月亮 
I saw a shooting star
我看到了流星 
And thought of you
想起你 
I sang a lullaby
我唱起摇篮曲 
By the waterside and knew
驻足在河畔 
If you were here, 
如果你也在你就会知道 
I'd sing to you
我是唱给你 
You're on the other side
你在河畔的另一边 
As the skyline splits in two
天际线分隔你我 
I'm miles away from seeing you
我与你相隔千里 
I can see the stars
我能看见 
From America
美国的星光 
I wonder, do you see them, too? 
我想知道,你是否也看到那璀璨的星光 
So open your eyes and see
睁开你的眼睛,看看吧 
The way our horizons meet
我们的视线交汇 
And all of the lights will lead
所有的灯将 
Into the night with me
与我一起迎接黑夜的降临 
And I know these scars will bleed
我知道这些伤痕会流血 
But both of our hearts believe
但我们的心都相信 
All of these stars will guide us home
所有这些星光会指引我们回家的路 
I can hear your heart
我能听到你的心 
On the radio beat
收音机里 
They're playing 'Chasing Cars' 
播放着老歌 
And I thought of us
我想到了我们 
Back to the time, 
过去的时光 
You were lying next to me
你躺在我旁边 
I looked across and fell in love
我坠入爱河 
So I took your hand
我握着你的手 
Back through lands and streets I knew
街道的灯光点燃了我熟悉的老路 
Everything led back to you
一切指引着你回家的路 
So can you see the stars? 
在阿姆斯特丹的夜空 
Over Amsterdam
你能看到星星吗 
You're the song my heart is
你是我内心 
Beating to
涌起的旋律 
So open your eyes and see
睁开你的眼睛你就会看到 
The way our horizons meet
我们的视线交汇 
And all of the lights will lead
所有的灯将 
Into the night with me
与我一起迎接黑夜的降临 
And I know these scars will bleed
我知道这些伤痕会流血 
But both of our hearts believe
但我们的心都相信 
All of these stars will guide us home
所有这些星光会指引我们回家的路 
And, oh, I know oh
并且 哦 我知道哦 
And oh, 
并且 哦 
I can see the stars
我能看见 
From America
美国的星光 

评论 ( 14 )
热度 ( 190 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER