写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

Welcome To The Black Parade (Album Version) - My Chemical Romance

【我们的童年】

小时候,我父亲带我进城,去看一场壮观的游行。

他问我:「儿子啊,你长大了以后,你愿意成为所有破坏、挫折及灾祸的救星吗?」

这首曲子献给我们童年突破天际的梦想(naodong)。

网易上的评论:

[“不论何时何地听到这首歌,我必然放下手中一切活计,摒除各种私念杂念,靠墙立正目光呆滞两腮红口角流涎听完这首。”]

[我的钻头是突破天际的钻头啊!]

[MCR的歌多的是对生命意义的拷问,深及灵魂的声音,比市面上的男欢女爱更深刻的多。]

歌词

When I was a young boy,  当我还是个男孩

My father took me into the city.  我的父亲曾经把我带到城里

To see a marching band.  去看那壮烈的大遊行

He said, "Son when you grow up,  他说:「儿子啊 当你长大了以后

will you be the saviour of the broken, The beaten and the damned?"  你愿意成为所有破坏、挫折及灾祸的救星吗?」

He said "Will you defeat them,  他说:「你能否击败他们

your demons, and all the non believers, the plans that they have made?"  能去对抗那些魔鬼,和那些无信者,去粉碎他们的邪恶计划吗?」

Because one day I leave you,  「因为 终有一天 我会离开你

A phantom to lead you in the summer,  继而将有一个幻象般的意念把你引领到那个耀眼的夏季

To join the black parade.  去加入黑色大游行」

When I was a young boy,  当时我还是个男孩

My father took me into the city  我的父亲曾经把我带到城里

To see a marching band.  去看那壮烈的大遊行

He said, "Son when you grow up,  他说:「儿子啊 当你长大了以后

will you be the saviour of the broken, The beaten and the damned?"  你愿意成为所有破坏、挫折及灾祸的救星吗?」

Sometimes I get the feeling she's watching over me.    我经常都有种感觉 她无时无刻都在守护着我

And other times I feel like I should go.  然后我也觉得是时候要出发了

And through it all, the rise and fall, the bodies in the streets.  我要穿过一切 走过起起伏伏的道路 无惧那布满尸体的街道

And when you're gone we want you all to know  当你离开之时 我们会告诉所有人

We'll Carry on,  我们会继续下去

We'll Carry on  我们会继续下去

And though your dead and gone believe me  虽然你已经安息了 但相信我

Your memory will carry on  你的精神是不死的

We'll carry on  我们会继续下去

We'll carry on  我们会继续下去

And in my heart I can't contain it  即使我的心难以控制这种感情

The anthem won't explain it.  即使圣歌里不会记载这段事迹

mated dreams 我们将会从血腥屠宰的梦里寄给你一卷磁带作纪念

Your misery and hate will kill us all.你的痛苦和憎恨决意要使我们全军覆没

So paint it black and take it back所以把它涂黑 并把它带走

Lets shout it loud and clear让我们高声的呼叫,明确地宣布

Defiant to the end定必挑战到底

We hear the call to我们听从命令

To carry on 必须坚持下去

We'll carry on我们一定会继续坚持下去

Though you're dead and gone believe me 虽然你已经安息了 但相信我

Your memory will carry on你的精神是不死的

We'll carry on我们会继续坚持下去

And though you're broken and defeated 尽管你已经被制服和击败

Your weary widow marches 在你那首累人的寡妇进行曲之下

On and on we carry through the fears我们会一直保持勇气 穿过恐惧

Ooh oh ohhhh哦~哦~哦~~~~~

Disappointed faces of your peers请忘记你眼里的失望脸孔

Ooh oh ohhhh哦~哦~哦~~~~~

Take a look at me cause I could not care at all 注视著我 因为我绝不会有丝毫忧虑

Do or dies决一死战吧

You'll never make me你没办法控制我

Because the world, will never take my heart 就算是全世界也不能占据我的心

Go and try, you'll never break me继续尝试吧, 但无论如何你都不能击到我

We want it all, We wanna play this part我们想得到一切,我们希望为这片刻演奏

I won’t explain or say I'm sorry我不会作任解释或说句”我很抱歉

I'm unashamed, I'm gonna show my scar 我问心无愧的,更要炫耀我的伤疤

Give a cheer, for all the broken为所有破坏而欢呼喝采

Listen here, because it's who we ar 听著吧,因为这就是我们的天命

I'm just a man, I'm not a hero 我只不过是个普通人类,并不是什麼伟大英雄

I'm just a boy, who's had to sing this song我只不过是个普通男孩,但上天注定要我高唱这歌

I'm just a man, I'm not a hero虽然我只是个普通人类,而不是什麼伟大英雄

I -- don't – care 但这点我亳不在乎

We'll Carry on, We'll Carry on 我们会继续坚持下去, 我们会继续坚持下去

And though you're dead and gone believe me虽然你已经安息了 但相信我­ 

Your memory will carry on 你的精神是不死的

We'll carry on 我们会继续坚持下去

We'll carry on我们会继续坚持下去

And though you're broken and defeated 尽管你已经被制服和击败

Your weary widow marches on但在你那首累人的寡妇进行曲之下

We'll carry on,We'll carry on………. 我们会继续坚持下去, 我们会继续坚持下去

评论 ( 5 )
热度 ( 61 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER