写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

Payphone - Maroon 5、Wiz Khalifa

【为嗓音喝彩】

实在棒棒哒的男声!

第一句特意做成了环绕音,一秒就洗脑了。

Maroon 5具有非常典型的美国流行摇滚乐特点——“AGGRESSIVE”(富有冲击力和侵略性)。大部分的歌曲除了情歌“SHE WILL BE LOVED”以外,节奏总是一强一弱,非常抢耳,主唱ADAM的嗓音也是随性而无谓。说是随性无所谓,你们知道他的外号叫做骚当吗。。。。

没错!听第一句就发现了,嗓音高亢到骚气!

歌词

Payphone

Maroon 5  

I'm at a payphone trying to call home  我站在电话亭 想给你打个电话 All of my change I've spent on you  所有的余额 都已为你打完 

Where are the times gone  我们的青春都去哪了 

baby It's all wrong, we're at the place we made for two宝贝 难道一切都错了 我们曾许下的愿如今在哪 

Yeah, I, I know it's hard to remember过去生命中的那些人  The people we used to be 我现在已经难以想起  It's even harder to picture几乎记不清他们的面容 That you're not here next to me而你也不在我身边 

You said it's too late to make it你说想挽回这段感情已经太晚 But is it too late to try?难道真的来不及了 

And then that time that you wasted过去的岁月你都已经浪费 All of our bridges burnt down我们所有的退路都以经切断 I've wasted my nights我也浪费了无数夜晚 

You turned out the lights你熄灭了所有希望之光 Now i'm paralyzed现在我身心疲惫 

Still stucked in that time when we called it love还陷在那段我们称之为相爱的时光 But even the sun sets in paradise即使太阳已经从天堂降落 

I'm at a payphone trying to call home我站在电话亭 想给你打个电话 All of my change i've spent on you所有的余额 都已为你打完 Where are the times gone baby我们的青春都去哪了 

It's all wrong, we're at the place we made for two宝贝 难道一切都错了 我们曾许下的愿如今在哪 

If happy ever after did exist如果幸福确实存在过 

I would still be holding you like this我还会这样拥抱你 And all those fairytales are full of shit童话故事都是骗人的 

One more stupid love song i'll be sick再听到那该死的情歌我可能会吐 You turned your back on tomorrow你已经不想再回头 Cause you forgot yesterday以为你忘记了过去 I gave you my love to borrow我透支着对你的爱 But just gave it away而你依然弃之不顾 You can't expect me to be fine你不在乎我的死活 I don't expect you to care我不奢望你的关怀 I know I said it before我知道这是旧事重提 

But all of our bridges burnt down我们所有的退路都以经切断 I've wasted my nights我也浪费了无数夜晚 You turned out the lights你熄灭了所有希望之光 Now i'm paralyzed现在我身心疲惫 

Still stucked in that time when we called it love还陷在那段我们称之为相爱的时光 But even the sun sets in paradise即使太阳已经从天堂降落 

I'm at a payphone trying to call home我站在电话亭 想给你打个电话 

All of my change i've spent on you所有的余额 都已为你打完 

Where are the times gone baby我们的青春都去哪了 

It's all wrong, we're at the place we made for two宝贝 难道一切都错了 我们曾许下的愿如今在哪 

If happy ever after did exist如果幸福确实存在过 

I would still be holding you like this我还会这样拥抱你 And all those fairytales are full of shit童话故事都是骗人的 

One more stupid love song i'll be sick再听到那该死的情歌我可能会吐 Now i'm at a payphone...现在 我正站在电话亭旁 Man fuck that shit哥们让他妈去吧 

I'll be right here spending all this money while you sitting round Wondering why wasn't you who came out from nothing Made it from the botton

Now when you see me I'm struting

And all of my cause a way to push up a button

Telling me the chances I blew up or whatever you call it Switched the number to my phone So you never can call it

Don't need my name, or my show You can tell it I'm ballin' 

Shish, what a shame coulda got picked

Had a really good game but you missed your last shot So you talk about who you see at the top Or what you could've saw But sad to say it's over for it

Phantom roll out valet open doors

Where's the car way, got what you was looking for

Now ask me who they want

So you can go take that little piece of sh-t with you

I'm at a payphone trying to call home我站在电话亭 想给你打个电话 所有的余额 都已为你打完 

Where are the times gone baby我们的青春都去哪了 

It's all wrong, we're at the place we made for two宝贝 难道一切都错了 我们曾许下的愿如今在哪 

If happy ever after did exist如果幸福确实存在过 

I would still be holding you like this我还会这样拥抱你 And all those fairytales are full of shit童话故事都是骗人的 

One more stupid love song i'll be sick再听到那该死的情歌我可能会吐 Now I'm at a payphone... 现在我正站在电话亭旁      

评论 ( 17 )
热度 ( 31 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER