写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

Need You Now - Lady Antebellum

【老歌】早上好。

来推老歌。

该曲是战前女神乐队 Lady Antebellum2010年的第二张录音室专辑的主打单曲,单曲蝉连了全美抒情榜与电台点播榜的冠军,同时在全美热门单曲榜、流行单曲榜、Top 40主流单曲榜上抢攻亚军席次,并创下三白金的单曲销量纪录。(其实就是很牛啦- -)

音乐风格为福音摇滚,现代摇滚,另类摇滚,软摇滚,早上听耳朵还是可以驾驭的。

歌词

Need You Now

此刻我需要你

Picture perfect memories

想念中的美好记忆

scattered all around the floor

都散落在地板上

Reaching for the phone

伸手去拿电话

'cause I can't fight it anymore

因为我再也无法抗拒 

And I wonder if I ever cross your mind

我想知道我是否偶尔浮现在你的脑海 

For me it happens all the time

对我来说这是很经常发生的

It's a quarter after one

已是凌晨一点十五分 

I'm all alone and I need you now

我独自一人 此刻我需要你 

Said I wouldn't call

说过我不会打电话

but I lost all control and I need you now

但是我失去了控制 此刻我需要你

And I don't know how I can do without

没有你 我无所适从

I just need you now

此刻我只需要你

Another shot of whiskey

又喝了一杯威士忌

can't stop looking at the door

不可遏制地向房门张望

Wishing you'd come sweeping

期待你翩翩而至

in the way you did before

就像以前你做的那样

And I wonder if I ever cross your mind

我想知道我是否曾经浮现在你的脑海

For me it happens all the time

对我来说这是经常发生的

It's a quarter after one

已是凌晨一点十五分

I'm a little drunk and I need you now

我现在微醉 此刻我需要你

Said I wouldn't call

我说过我不会打电话

but I lost all control and I need you now

但是我失去了控制 此刻我需要你

And I don't know how I can do without

没有了你 我无所适从

I just need you now

此刻我只需要你

Guess I'd rather hurt than feel nothing at all

我宁愿遍体鳞伤也不愿麻木不仁

It's a quarter after one

已是凌晨一点十五分

I'm all alone and I need you now

我独自一人 此刻我需要你

And I said I wouldn't call

我说过我不会打电话

but I'm a little drunk and I need you now

但是我微醉了 此刻我需要你

And I don't know how I can do without

没有你 我无所适从

I just need you now

此刻我只需要你

I just need you now

此刻我只需要你

Oh baby I need you now

哦,宝贝 此刻我只需要你

嗯……单身狗默默绕开- -

评论 ( 5 )
热度 ( 37 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER