写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

In The Sun - Joseph Arthur

【“活着就是一件好事。”】

我在《实习医生风云》第四季中听到了这首曲子,场景是主角之一的Cox医生正在参加自己儿子的受洗仪式。这首赞曲正好作为背景音乐响起来,真是让人感慨。

谁不想要被爱,还不是自己挺过来的时候比较多。所以活着就是一件好事,是天大的好事。有人教导过我,要用平常心去看待世间万物,不管未来他们会变成什么样子,就算他们站在和我不一样的队列里,也不要突生意气。

歌词(自荒蛮

I pictured you in the sun
我幻想着你在阳光下
wondering what went wrong
思索着出了什么问题
And falling down on your knees asking for sympathy
依偎在你的膝上祈求同情
And being caught in between all you wish for and all you seen
迷失在你的希望和现实之间
And trying to find anything you can feel that you can believe in
试着去寻找你感觉可以信任的一切
May God's love be with you
愿上帝的爱与你同在

Always....
一直
May God's love be with you
愿上帝的爱与你同在
I know i would apologize if i could see your eyes
如果看到你的双眼,我知道我会道歉
'Cause when you showed me myself, you know
因为当你告诉我什么才是真我时,你知道
i became someone else
我成为了另一个人
But i was caught in between all you wish for and all you need
因为我迷失在你的希望和需求之间
I pictured you fast asleep
我描绘你入睡的样子
A nightmare comes
梦魇来临
You can't keep awake
你无法醒来
May God's love be with you
愿上帝的爱与你同在
Always...
一直
May God's love be with you
愿上帝的爱与你同在
Always...
一直
May God's love be with you
愿上帝的爱与你同在
Always...
一直
May God's love be with you
愿上帝的爱与你同在
'Cause if i find
一直
If i find my own way
如果我找到了我的方向
How much will i find
我能找到多少
If i find
如果我找到
If i find my own way
如果我找到了我的方向
How much will i find
我能找到多少
If i find
如果我找到
If i find my own way
如果我找到了我的方向
How much will i find
我能找到多少
You...
你……
You...
你……
I'll find you
我会找到你
You...
你……
I don't know anymore
我只知道这些
What it's for
这意味着什么
I'm not even sure
我甚至无法确定
If there is anyone who is in the sun
如果这儿有人在阳光下
Will you help me to understand
你可以帮助我去理解吗
'Cause i been caught in between all I wish for and all I need
因为我迷失在我的希望和需求之间
Maybe you're not even sure what it's for
也许你也不知道这是为了什么
Any more than me
比我好不了多少
May God's love be with you
愿上帝的爱与你同在
Always...
一直
May God's love be with you
愿上帝的爱与你同在
Always...
一直
May God's love be with you
愿上帝的爱与你同在
Always...
一直
May God's love be with you
愿上帝的爱与你同在
'Cause if i find
因为如果我找到
If i find my own way
如果我找到我的方向
How much will i find
我能找到多少
If i find
如果我找到
If i find my own way
如果我找到我的方向
How much will i find
如果我找到
If i find
如果我找到
If i find my own way
如果我找到我的方向
How much will i find
我能找到多少
If i find
如果我找到
If i find my own way
如果我找到我的方向
How much will i find
我能找到多少
You...
你……
You...
你……
I'll find you
我会找到你
You...
你……
I'll find you
我会找到你
You...
你……
I'll find you
我会找到你
You...
你……

评论
热度 ( 100 )
  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER