写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

Over Again - One Direction

【男孩子写给男孩子让男孩子唱给女孩的歌曲】

没错哦,是黄老板Ed Sheeran写给小破团的歌曲。听起来旋律没有特别复杂,但是试着唱一下,会发现音阶多到出奇,想要唱好真是难上加难。

单向乐队(One Direction)是一支来自英国的男子乐队组合。成员包括:Zayn Malik,Liam Payne,Niall Horan,Louis Tomlinson和Harry Styles。这五个年轻帅气的小伙子在2010年通过英国一档著名选秀节目The X-Factor(英国偶像)脱颖而出,最终获得第三名的好成绩,之后签约唱片公司Syco Music。(自网易云介绍)

歌词(翻译自HarryStyles13

Said i’d never leave her cause her hands fit like my tshirt,
我说我从来不会抛下她因为握住她的手和我的tshirt一样般配
Tongue tied over three words, cursed.
舌头不过说出三个词 如此的不堪
Running over thoughts that make my feet hurt,
不断涌现的回忆让我难过万分

Bodies intertwined with her lips
身体缠绵在一起 双唇如此炙热的热吻
Now she’s feeling so low since she went solo
自从她独自远离她感到十分低落
Hole in the middle of my heart like a polo
心中的空洞如此空虚
And it’s no joke to me
所说的并不是玩笑话
So we can we do it all over again
所以我们可以重新开始

If you’re pretending from the start like this,
如果你从一开始就像现在这样伪装
With a tight grip, then my kiss
紧紧地握住然后缠绵拥吻
Can mend your broken heart
修补你破碎的心
I might miss everything you said to me
我也许会想念你说过的一切

And I can lend you broken parts
你可以将你破碎的一部分交付于我
That might fit like this
可能我们会如这般合适
And I will give you all my heart
我将付诸全部心意
So we can start it all over again
所以我们可以重新开始
Can we take the same road two days in the same clothes
我们可以穿着情侣衬衫两天走遍一样的道路么
And I know just what she’ll say if I make all this pain go
我知道她会说的话 如果我将所有的痛楚都带走
Can we stop this for a minute
我们可以停留么 哪怕短暂一瞬
You know, I can tell that your heart isn’t in it or with it
你知道 我会告诉你 你的心从未投入这段感情
Tell me with your mind, body and spirit
用你的思绪 身体 心灵告诉我
I can make your tears fall down like the showers that are British
我让你潸然泪下如同英国的天气(英国经常下雨)
Whether we’re together or apart
无论我们是否在一起
We can both remove the masks and admit we regret it from the start
如果我们放下所有的伪装 承认从一开始我们便是错误
If you’re pretending from the start like this,
如果你从一开始就像现在这样伪装
With a tight grip, then my kiss
紧紧地握住然后缠绵拥吻
Can mend your broken heart
修补你破碎的心
I might miss everything you said to me
我也许会想念你说过的一切
And I can lend you broken parts
你可以将你破碎的一部分交付于我
That might fit like this
可能我们会如这般合适
And I will give you all my heart
我将付诸全部心意
So we can start it all over again
所以我们可以重新开始
You’ll never know how to make it on your own
你也许不会知道该如何自己度过时光
And you’ll never show weakness for letting go
你也许不会显示出你放手后的虚弱
I guess you’re still hurt if this is over
我才你依然感到受伤哪怕一切结束
But do you really want to be alone?
但你真的想自己一人么
If you’re pretending from the start like this,
如果你从一开始就像现在这样伪装
With a tight grip, then my kiss
紧紧地握住然后缠绵拥吻
Can mend your broken heart
修补你破碎的心
I might miss everything you said to me
我也许会想念你说过的一切
And I can lend you broken parts
你可以将你破碎的一部分交付于我
That might fit like this
可能我们会如这般合适
And I will give you all my heart
我将付诸全部心意
So we can start it all over again
所以我们可以重新开始
If you’re pretending from the start like this,
如果你从一开始就像现在这样伪装
With a tight grip, then my kiss
紧紧地握住然后缠绵拥吻
Can mend your broken heart
修补你破碎的心
I might miss everything you said to me
我也许会想念你说过的一切
And I can lend you broken parts
你可以将你破碎的一部分交付于我
That might fit like this
可能我们会如这般合适
And I will give you all my heart
我将付诸全部心意
So we can start it all over again
所以我们可以重新开始

评论 ( 4 )
热度 ( 71 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER