写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

Keep Me in Mind - Cape Cub

【“无端回忆过去,却再也不愿后悔”】

之前做翻译的时候,胆战心惊的,生怕出了什么差池。后来不做翻译了,才能慢慢听出来这首曲子的感觉。

一个人是如此孤独,想要和别人交谈的欲望如此强烈,却无法做到十全十美。而能从遗憾走出来真的很困难。

往前走。我只希望永远记得初心。

歌词(翻译自我)

The rolling ocean takes a breath

翻滚的海洋 也需要吐息

From the shoreline, I feel blessed

沿着海岸线慢慢走,幸福感弥漫开来

Take me North bound, back to home

牵着我回归北界,去往家园

Where I know

我清楚,在那里

I see our footprints in the sand,

两行脚印,在沙滩上嬉闹

A feel has raises on the back of my hand

千万股思绪凝成一束,默默爬上手背

Take me North bound, back to home

引领我往北归去,直到乡土

Where I know

我明白,在那里

You feel like you're alone

你总觉得 你孑然一身

And you feel like something's wrong

你也发现 有些已成过错

I feel like I won't know,

我觉得,我不会去查究

I won't know

我也宁愿不闻不问

So, keep me in mind

因此,好歹记住我吧

Keep me in mind

偶尔想想我

The concrete skyline comes along

天际渐明了,迷茫渐消散

I hold your picture, and now I'm gone

这一刻,我手攥着你的相片,即将远行

Take me North bound, back to home

牵着我回归北界,去往家园

Where I know

我知道,在那里

You feel like you're alone

你总觉得 你孑然一身

And you feel like something's wrong

你也发现 有些已成过错

I feel like I won't know,

我觉得,我不会去查究

I won't know

我也宁愿不闻不问

So that I'm gone

所以我决定离开

So, keep me in mind

因此,把我放在脑海吧

Keep me in mind

放在你的脑海深处

What I fear is something I don't know

我恐惧的是未知的将来

What I fear is what they can't control

我害怕的是失控的现实

Keep me in mind

不要忘了我

Keep me in mind

铭记我于心底

Keep me in mind

放置我于脑海

Keep me in mind

记住我的一切,好不好

评论 ( 7 )
热度 ( 129 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER