写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

Motley Crew - Thomston

【“发工资啦,没有我的”】

↑真的是第一句歌词。

整体旋律采用老三段,高潮是最棒的。值得关注的是:本首曲子隶属的【Argonaut】整张专辑质量都非常高,一首比一首好听,网易云音乐下一片叫好声。

Thomas Stoneman ,艺名 Thomston, 如今已经被拿来与Lorde相比较, 现今大约20岁上下。风格:alternative pop、sparse hip-hop、

歌词(翻译来自逍遥滔滔

Payday, and I'm overdue

发工资啦,没有我的.....

Holding out, holding out for you,

坚持着,一直为你坚持着

We go climbing up the glass walls,

我们在攀爬着玻璃墙

Pricey hights and free falls,

向上很困难,堕落却很简单

Some days it pays to jump the queue

有些日子,我们想跳出这排着队的世界

Found myself in bad company,

发现自己在一家很烂的公司里

it still beats the monotony,

日复一日无聊的重复着

I get lost in the irony,

我在这草泥马的世界里迷失了自己

but it still beats the monotony

但是一切还是这样无聊单调的运转着

Dysfunctional in every way,

每条路子走起来都是那么扭曲

we drive all night and sleep all day,

我们白天不醒晚上不睡

Caught up in the conflict,

深陷无尽的竞争

puts me on edge but I like the feeling,

把我推到存亡边缘,但是我喜欢这种感觉

Death feels to everything I say,

扑街总是能很好的解释我想说的话

beginning to wonder why I stay,

开始想知道我坚持下去的动力到底是什么

caught up in the conflict,

深陷无尽的竞争

puts me on edge but I like the feeling,

站在存亡边缘,但我却有点喜欢这感觉

Stay or talk, in bitten tongues,

闭嘴或者开喷,虽然言论没那么自由

We sit on mute, and play along,

我们保持缄默,孤军奋战

but there's something about the silence,

但是寂静的世界中却隐藏着些什么

can't speak when we're all breathless,

我们都奄奄一息,说不出话来

the disconnection feels wrong,

这断点的世界让我很不爽

Mistake the mindless for bravery,

人们盲目的勇敢着

Climbing, taking the scenery,

努力的往上爬,讨论着高处的风景

I get lost in the irony,

我还是看不懂这逗比的世界

yeah

耶~

Overcrowded and lonely,

拥挤的世界,但是每个人都很孤单

Dysfunctional in every way,

每条路都扭曲的难以前行

we drive all night and sleep all day,

我们晚上不睡白天不醒

Caught up in the conflict,

身陷无穷的竞争

puts me on edge but I like the feeling,

把我推向了存亡的边缘,但我爱这种感觉

Death feels to everything I say,

死亡总是能很好的解释我想说的话

beginning to wonder why I stay,

开始好奇我坚持下去的动力

caught up in the conflict,

深陷没完没了的纷争

puts me on edge but I like the feeling,

把我推向了存亡的边缘,但我爱这种感觉

Am I a pain in your side? Oh,

我在你身边,你是不是很不爽?哈哈

cause your a pain in mine,

我猜一定是,因为我也很不爽你

Oceans of car parks and street lights, and no one around,

无穷无尽的停车场和街灯,却生机寥寥

We don't get along too well so we don't make a sound,

我们相处的关系不是太好,所以合作没什么成绩

Dysfunctional in every way,

每条路都泥泞难行

we drive all night and sleep all day,

我们开夜车,白天疲惫不堪

Caught up in the conflict,

深陷纷争

puts me on edge but I like the feeling,

这一切把我推到了崩溃的边缘,但我喜欢这种感觉

Death feels to everything I say,

死亡总是能很好的解释我现在的感受

beginning to wonder why I stay,

开始好奇我坚持下去的动力

caught up in the conflict,

深陷纷争

puts me on edge but I like the feeling,

这一切把我推到了崩溃的边缘,但我喜欢这种感觉

Am I a pain in your side?

在你一旁的我是不是一直在伤害你

Puts me on edge but I like the feeling,

这一切把我推到了崩溃的边缘,但我喜欢这种感觉

Cause you're the pain in mine,

我猜一定是,因为我们都一样,在互相伤害

Puts me on edge but I like the feeling,

这一切把我推到了崩溃的边缘,但我喜欢这种感觉

Am I a pain in your side?

在你一旁的我是不是一直在伤害你

Puts me on edge but I like the feeling,

这一切把我推到了崩溃的边缘,但我喜欢这种感觉

Cause you're the pain in mine,

我猜一定是,因为我们一直在互相伤害

Puts me on edge but I like the feeling.

这一切把我推到了崩溃的边缘,但我喜欢这种感觉

评论 ( 5 )
热度 ( 172 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER