写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

Riding To New York - Passenger

【骑车去纽约】

以前在路上遇到过一个从北方城市骑到家乡的人。

他看起来风尘仆仆,狼狈而疲惫,却从容不迫。

一边的朋友拉着我要走,我上去问了句:“你从哪里来?要去哪里啊?”

他笑了笑:“从承德来的。要去上海。”

我点了点头,没有再说什么。

大概每个人都会有一个骑行的梦想吧。就算没有,有一个愿意去的地方也是好的。

至少脑子不会停下来。

歌词(翻译来自网易云香煎酸奶

Well, I met him in Minnesota,

我在明尼苏达州遇到了他

He was dark and overcast.

他肤色黝黑,面容惆怅

With long, grey hair and eyes that stared

Through me like I was glass.

视我为无物

I asked "Where are you going to?

我问:“你要去哪里?

He said, "I'm the wind I'm just blowing through.

我不过是经过的一阵风。

He lit up a cigarette and began to talk.

他点起一支烟,开始谈起

Said:"The doctors told me that my body won't hold me,

他说:“医生说,我没多少日子了。

My lungs are turning black.

我的肺已经污黑不堪。

Been a lucky strike's fool since I was at school and there ain't no turning back.

自读书起我就走上歧路,现已不能回头。

They can't tell me how long I've got,

他们也不知道我能撑多少天,

Maybe months but maybe not,

也许几个月,也可能撑不到。

So I'm taking this bike and riding to New York.

所以,我打算骑这自行车,去纽约。

'Cause I wanna see my grand-daughter one last time,

因为,我想再见上我孙女最后一面,

Wanna hold her close and feel her tiny heartbeat next to mine.

我想抱住她,感受她的心跳。

Wanna see my son and the man he's become,

想看看我那已长大成人的儿子,

Tell him I'm sorry for the things I've done,

为我过去做的一切,对他说声抱歉。

And I'd do it if I had to walk.

哪怕要长途跋涉,我亦无怨无悔。

Oh, I'm taking this bike and riding to New York

所以,我打算骑这自行车,去纽约。

Through the forests of Wisconsin that I knew as a boy,

穿过我儿时看过的那片威斯康星州的密林,

Past the sky line of Chicago,

沿着芝加哥的地平线,

Round the lakes of Illinois.

路经那伊利诺斯州的湖泊,

I lay my head in a motel bed where my back is sore and my eyes turn red,

在汽车旅馆里栖身,腰酸背痛,眼泛血丝。

Listen to the trucks roll past my door.

听着路过门前的卡车疾驰而去。

Through the fields of Ohio as the sunshine paints them gold.

横越俄亥俄州那片被暮光抹上金辉的土地,

I run just like a river runs, rapid, quick and cold.

像是河流一般飞奔,急湍冷冽,

And fly through Pennsylvania and the Jersey turnpike tolls.

匆忙划过宾州和新泽西的关卡,

And I won't stop 'till I get to New York.

不到纽约,我绝不停下。

'Cause I wanna see my grand-son one last time.

因为,我想再见上我孙子最后一面,

Wanna see his eyes sparkling and stare back into mine.

想看看他那凝视我的闪亮明眸。

Now my time is shorter,

我的生命已在倒数,

I wanna see my daughter,

我要见见我的女儿,

Tell her I'm sorry for the things I taught her

为我做过的坏榜样,对她说声抱歉。

And I'd do it if I had to walk.

哪怕要长途跋涉,我亦无怨无悔。

Oh, I'm taking this bike and riding to New York.

所以,我打算骑这自行车,去纽约。

And I'd go up to the churchyard one last time,

我还要去一趟教堂后的墓地,

Lay flowers down for the woman who gave me the best years of my life,

为那个给了我生命最美好的时光的女人,献上一束花。

And I'd do it if I had to walk.

哪怕要长途跋涉,我亦无怨无悔。

Yeah, I'd do it if I had to walk.

哪怕要长途跋涉,我亦无怨无悔。

I'm taking this bike and riding to New York.

所以,我打算骑这自行车,去纽约。


评论 ( 8 )
热度 ( 111 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER