写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

Greek Tragedy - The Wombats

【希腊神话100则】

希腊悲剧:古典希腊悲剧是主角向命运挑战,因为他个性的缺陷,几经奋战,却只能以失败告终。但惨痛的教训会使他得到一种新的启示和领悟。核心就是思考命运。

【袋熊乐队:是一支诞生于利物浦的三人乐队,北京Midi音乐节上出现的时候,“只有半个小时的精彩的音乐会—却感觉比滚石演唱会场面都大”。】

歌词

We're smashing mics in karaoke bars

K歌房里我们的声音快要震碎麦克风 

You're running late

你迟到了 

with half your make-up on

脸上还留有些许化妆品 

This method acting might pay our bills

这举动或许会让我们想买单走人 

But soon enough there'll be a

但很快你的行为 

different role to fill

填补了某些空白 

I love this feeling

我喜欢这感觉 

But I hate this part

但我讨厌中间环节 

I wanted this to work so much

我将追你的计划制成表格 

I drew up our plans on a chart

多希望这办法能奏效 

Cars are flipping, 

你的车极速飞驰 

I'm in hot pursuit

我在后紧追不舍 

My character's strong

我性格坚强 

but my head is loose

但我的心很脆弱 

She hits like ecstasy

她令人神往 

Comes up and bangs

她的出现 

the sense out of me

让我心醉神迷 

The tarot cards say its not so bad

塔罗牌预示这一切不是那么糟 

And the blades rotate

螺旋桨不停转动 

there's just no landing pad

只是没有停机坪罢了 

And better have said it

找不到更好的词汇形容 

but darling you're the best

但亲爱的 你就是最美 

I'm just tired of falling up

只是我倦了跌落于潘洛斯阶梯 

the Penrose steps

厌了梦碎的感觉 

I hate this feeling

我讨厌这感觉 

But I love this part

但我享受中间环节 

She really wants to make it work

她很希望我们之间有可能 

And I clearly want to let it start

显而易见 我希望我们能开始发展 

We'll build a water slide

当我回家时 

As soon as I get home

我们共同搭建这沟通彼此的滑道 

Oh and she hits like ecstasy

哦 她令人神往 

Comes up and bangs

她的出现 

the sense out of me

让我心醉神迷 

It's wrong but surely worse to leave

这并不是最好的局面 但最遭的已经过去 

She hits like ecstasy

她令人神往 

So free up the cheaper seats

就从那座位上起身 

Here comes a Greek tragedy

好好听听这首希腊悲剧 


评论 ( 3 )
热度 ( 171 )

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER