写乐评。听歌。唠嗑。
闲着发歌。

内容皆原创,请勿随意转出老福特。
欢迎到同名微博与网易云音乐账户上来找我玩*
主页GIF为乌克兰设计师Tony Pinkevich作品

Viva la Vida - Coldplay

有点激动。把私藏拿出来吧!

这首《Viva La Vida》喜欢史诗类歌曲的群众一定不陌生。

viva la vida是西班牙语,意思是Long live life生命万岁。而关于读音,应该读成“biva la biz/ð/a”。在Coldplay原有的舒缓、激情又略带伤感风格的同时,又增加了音乐的气势,更加粗犷和鲜明,并揉入了拉丁乐风格大多数听起来令人耳目一新。、

初听时是结合视频 《献给暴雪》 (可戳)听的,当虫族女王吼出“我即是虫群”时,我已经全身颤栗。循环了三天。

我们要的,不就是这样的使命感吗,我们活着,不就是追求着自己存在于世的价值吗?所以为了自己的生命,呼喝一声“VIVA LA VIDA!

强烈建议配合视频使用。

歌词:

Viva La Vida

生命万岁

I used to rule the world

大千世界曾由我主宰

Seas would rise when I gave the word

 巨浪也曾因我之命澎湃

Now in the morning I sleep alone

而今我却在黎明独自入眠

Sweep the streets I used to own

在曾属于我的大道落寞徘徊

I used to roll the dice

凡人生死曾由我主宰

Feel the fear in my enemy's eyes

尽情品味惊恐在死敌瞳孔绽开

Listen as the crowd would sing: 

欣然倾听百姓高歌喝彩:

"Now the old king is dead! Long live the king!" “

先王亡矣!新王万代!

One minute I held the key

此刻我手握权位经脉

Next the walls were closed on me

转瞬才知宫墙深似海

And I discovered that my castles stand

恍然发现我的城池

Upon pillars of salt and pillars of sand

 基底散如盐沙乱似尘埃

I hear Jerusalem bells a ringing

那耶路撒冷钟声传来

Roman Cavalry choirs are singing

罗马骑兵歌声震彻山海

Be my mirror my sword and shield

担当我的明镜,利剑和盾牌

My missionaries in a foreign field

我的传教士屹立边疆之外
For some reason I can't explain

 只因一些缘由我无法释怀

Once you go there was never, 

一旦你离开这里便不再,

never an honest word

不再有逆耳忠言存在

That was when I ruled the world

而这便是我统治的时代
It was the wicked and wild wind

凛冽邪风呼啸袭来

blew down the doors to let me in

吹散重门使我深陷阴霾

shattered windows and the sound of drums

断壁残垣礼崩乐坏

People couldn't believe what I'd become

世人不敢相信我已当年不再

Revolutionaries wait

起义大军翘首期待

For my head on a silver plate

有朝一日我站上断头台

Just a puppet on a lonely string

恰如傀儡随吊线寂寞摇摆

Oh who would ever want to be king?

 悲哉,谁又曾渴望万人膜拜?

It was the wicked and wild wind

凛冽邪风呼啸袭来

Blew down the doors to let me in

吹散重门使我深陷阴霾

Shattered windows and the sound of drums

断壁残垣礼崩乐坏
People couldn't believe what I'd become

世人不敢相信我已当年不再

For some reason I can't explain

 只因一些缘由我无法释怀

I know Saint Peter won't call my name

 我亦知天堂之门不会为我敞开

Never an honest word

不再有逆耳忠言存在

But that was when I ruled the world

但这却是我统治的时代

评论 ( 23 )
热度 ( 358 )
  1. 共3人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据

© 陆维luv_baker | Powered by LOFTER